Stichting

Op 19 maart 1988 werd de eerste reünie gehouden. Naar aanleiding van deze reünie werd een familiestichting opgericht . De naamgeving werd stichting ‘Familie Leenaert Boon’. Leenaert Boon was op dat moment de oudst gevonden ‘Boon’. In augustus 1988 werd de stichting formeel opgericht door een notariële akte.

Woudrichem, een stadje dat al meer dan 650 jaar rechten en vrijheden kent. Deze werden verleen door Willem V, Heer van Altena, en wel op 17 september 1356. Daarvoor bestond Woudrichem al. Omstreeks het jaar 1000 werd het als ‘Walderinghem’ vermeld, en als Waldrichem” in het jaar 1178. Waarschijnlijk bezat een zekere ‘Waldric’ hier al in de tiende eeuw land en is de plaats naar hem vernoemd. Het is in deze plaats dat op 6 januari 1645 in de Hervormde Kerk Leenaert Boon werd gedoopt.

bestand_9693.jpg_multimediacomponent-large

In 2013 bestaat de stichting 25 jaar. Het is de bedoeling dat in het 3e kwartaal de 3e druk van het ‘Boonboek’ zal worden uitgegeven voor de donateurs van de stichting. In dit boek staan interessante zaken, vele foto’s en fragmentgenealogieën waarin relaties met andere families voorkomen. Het boek zal bestaan uit 2 delen. Deel 1 is de genealogie en zal bestaan uit ongeveer 525 bladzijden. Deel 2 bestaat uit de index, fragmentgenealogieën en een lijst van gebruikte internetadressen. Ook zal er een reünie worden georganiseerd voor de donateurs.

btn_gotos_site_uk

On march 19th 1988 the first Boon reunion was a fact. Because of this reunion the familyfoundation was founded. The name of our foundation was based on the then oldest found Boon on record: Leenaert Boon. In late august of 1988 the foundation was formaly founded by notarial deed.

Leenaert Boon was born in Woudrichem, a city which got its city rights over 650 years ago. These rights were granted by Willem V on the 17th of september 1356